wtorek, 25 listopada 2014

PTT nożne


Moje PTT nożne (na buta) zrobiłem z drewna egzotycznego merbau.
Duże klepki  parkietu 1200 mm na 120 mm o grubości 15 mm uciąłem tak żeby uzyskać deseczki o grubości ok 8 mm .
Najpierw dociąłem podstawę ,następnie wkleiłem na nią listewki ,po wyschnięciu kleju przyciąłem listewki na podstawie pod kątem , po to żeby deseczka górna -ruchoma była pod katem .
Górną deseczkę z małym luzem dociąłem do wymiaru wewnętrznego ramki z listewek.
z jednego końca deseczki górnej przykleiłem listewkę i po wyschnięciu przewierciłem ją wzdłuż wiertłem 5 mm ,następnie przewierciłem w odpowiednim miejscu listewki , osadziłem i dopasowałem górną deseczkę i osadziłem ośkę z pręcika 4,8 mm.tak powstał ruchomy element do przyciskania nogą.
Do obudowy zamontowałem odpowiednią sprężynkę , przycisk stycznik i przylutowałem okrągły miękki dwu żyłowy przewód w gumowej izolacji o długości 2 m zakończony wtykiem jack.
Czegoś mi jednak brakowało ,wyjąłem ośkę i w górnym ruchomym drewnianym elemencie wyfrezowałem poprzeczne rowki i wkleiłem satynowane kątowniki aluminiowe.
Złożyłem całość ponownie przeszlifowałem drobnym papierem ściernym i potraktowałem olejem woskującym do parkietów.
Po jakimś czasie zrobiłem drugie takie PTT dla kumpla.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz