niedziela, 23 listopada 2014

Przejściówka mikrofonu made by Robert SQ9KFQ


Potrzebowałem kiedyś na szybko przejściówkę mikrofonową z RJ 45 na 8 pin .
Chciałem podłączyć do mojego Icom-a  IC 7000 mikrofon w okrągłą wtyczką 8 pin.
Dostępne są w sprzedaży specjalne gniazda mikrofonowe na kabel ,ale przesyłka przesunęła by w czasie wykonanie przejściówki ,a poza tym są one dość ciężkie , co nie jest dobrym rozwiązaniem podpinając mikrofon do panela zamontowanego np .na szybie mobia.
Poszperałem więc w gratach - jak zwykle i powybierałem to co wydało mi się przydatne , Kawałek skrętki z RJ 45 ,gniazdo 8 pin , przejście gumowe,starą wtyczkę UC 1,kawałek cienkościennej rurki (odpad z karnisza) i korek plastikowy pasujący do rurki.
Rozebrałem wtyczkę UC 1 i wprasowałem nakrętkę rurkową z wyczuciem na imadle do rurki -ważne fi wewnętrzne rurki ,wywierciłem w korku centrycznie otwór i zamontowałem przejście gumowe,przełożyłem skrętkę i zabezpieczyłem przed wysunięciem,osadziłem w rurce korek, przylutowałem do gniazda 8 pin kabelki do odpowiednich pinów,wkręciłem gniazdo do wprasowanej w rurkę nakrętki wtyczki UC 1,na koniec okleiłem rurkę matowa folia samoprzylepną.
Oczywiście można w ten sam sposób zrobić przejściówkę z 7 na 8 pin, 4 na 6 pin itp. 
trzeba zamiast skrętki z RJ 45 wlutować kabelek z wtyczką o odpowiadającej nam liczbie pinów.
Jedyny problem jaki może zaistnieć to dopasowanie rurki do nakrętki wtyczki UC 1, ja mam tyle gratów w warsztacie,że zawsze coś przydatnego znajdę.
W ten sposób szybko i tanio zrobiłem przejście z RJ 45 na 8 PIN, które jest lekkie i dość estetyczne.

Przed składaniem i lutowaniem kabelków do gniazda.



Gotowa do podłączenia przejściówka 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz