wtorek, 25 listopada 2014

Podświetlane PTT na biurko


Nowe PTT na biurko w moim wydaniu zrobiłem z kawałka klepki parkietu z drewna egzotycznego merbau.
Wyciąłem z klepki dwie deseczki jedną grubszą na górna ,drugą cieńszą na dolną część ,następnie wyciąłem z nich dwa kwadraty o wymiarach jakie mnie interesowały.
Taki sam kwadrat wyciąłem z pleksi w której na środku kwadratu wywierciłem duży otwór ,w otworze wypiłowałem cztery wgłębienia w których osadziłem diody i z cienkich izolowanych kabelków zrobiłem instalację podświetlania .
W drewnianym kwadracie górnym wywierciłem centrycznie otwór fi 14 ,a na dolnym kwadracie centrycznie do otworu w górnym kwadracie zamontowałem stycznik ,wyprowadziłem czterożyłowy  miękki  przewód okrągły w gumie o długości ok jednego metra ,dodałem malutką obudowę gdzie rozgałęziłem przewody jeden do zasilacza , a do drugiego PTT  przylutowałem wtyk jack .
Do otworu w górnym kwadracie dopasowałem tulejkę i przedłużenie przycisku .
Na przedłużenie wkleiłem przycisk ze stali nierdzewnej .
dwa elementy drewniane i pleksi pośrodku skręcone są ze sobą śrubkami przykręcanymi od dołu.
Na koniec przykleiłem od dołu małe okrągłe kawałki czarnego filcu ,przeszlifowałem boki ,korygując niedoskonałości skręcania elementów i potraktowałem olejem woskującym do parkietu.
PTT nie trzeba trzymać w dłoni ,a zawsze jest pod ręką.
Tak powstało moje PTT na biurko , dobrze prezentuje się w dzień i o zmroku .






1 komentarz: