niedziela, 23 listopada 2014

Mój pierwszy zestaw nagłowny home made


Mój pierwszy zestaw nagłowny zrobiłem z raczej nisko budżetowych słuchawek bez mikrofonu.
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to rozmontowałem słuchawki i wmontowałem gęsią szyjkę ze starych słuchawek komputerowych i wymieniłem wkładkę mikrofonową na
 Panasonic-ka WM 61 a.
Wymieniłem kabel na spiralny ,dobrze ekranowany ,przylutowałem do słuchawek i mikrofonu,a na drugim końcu zamontowałem malutką obudowę z ferrytów i rozgałęziłem go na dwa oddzielne przewody jeden do słuchawek ,drugi do mikrofonu oba zakończone wtykiem jack.
Jeden wtyk idzie oczywiście do gniazda słuchawek w radiu ,a drugi z mikrofonu do gniazda zamontowanego w małej obudowie.
Do obudowy zapakowałem płytkę kopi mikrofonu SM 8 .
Z obudowy wypuściłem też przewód z RJ 45 pod Icom-a IC 7000 , oraz zamontowałem gniazdo jack na PTT.
Przylutowałem przewody w obudowie w odpowiednie miejsca i do kabelków odpowiadających za odpowiednie piny.
Wyregulowałem PR-ki wyjścia i tonu na płytce i poskładałem obudowę.
Tak powstał mój pierwszy zestaw nagłowny .
Zrobiłem jeszcze dwa podobne zestawy ,ale na lepszych słuchawkach dla kolegów .








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz