wtorek, 3 lutego 2015

Montarz anteny screwdriver na balkonie


Dzisiaj zamontowałem na moim balkonie antenę SCREWDRIVER
Użyłem do tego celu zrobionego wcześniej uchwytu balkonowego .
Uchwyt sprawdził się rewelacyjnie
(opis i foto w poście uchwyt balkonowy) 
Po małych przejściach z 10 metrową przeciwwagą na pasmo 7 MHz
 (konkretnie z jej długością,nie mieściła się na balkonie)
Nawinąłem przeciwwagę na 2,5 metrową rurkę PVC i na taśmach wyrzuciłem za barierkę 
,musiałem również odpiąć cewkę dopasowującą 
,bo antena w tych warunkach nie chciała się zestroić tak dobrze jak na mobilu.
Po tych zabiegach w całym paśmie przy mocy 90 Wat 
antena stroi się na minimalny swr.
Przeprowadzone testy z mojego balkonu 11 piętro , dowodzą że antena jest bardzo skuteczna.
(Przykładem niech będzie łączność z  Przemkiem   SP4RKZ/MM 
08.02.2015   13:35 UTC    na  21.270 MHz  morze śródziemne okolice Algerii
z raportami    5/9+ dla Przemka i 5/9 dla mnie)
Myślę ,że antena może być alternatywą dla kolegów którzy mają fatalne warunki antenowe
i pozostaje im tylko balkon ,czy okno.

Tak zamontowałem screwdrivera na swoim balkonie







2 komentarze:

  1. Z tego co słyszałem na 7 MHz to działa naprawdę skutecznie.
    Widzę, że pomyślałeś o bezpieczeństwie. Karabińczyk asekuracyjny.
    Bardzo ładne zdjęcia i panorama Katowic.

    OdpowiedzUsuń
  2. Karabińczyk to już historia.
    To na szybko prowizorka była .Uszyłem z takiego mocnego czarnego paska
    mini uprzęż na spinki ,teraz wszystko jest estetyczne ,no oprócz przeciwwagi.

    OdpowiedzUsuń